Friday, November 27, 2009

Miez (lemon curry?)

Blog. Egész pontosan az én blogom arról, hogy miként alakul életem Atlantában töltött szakasza.

Előzmények: HAESF ösztöndíjasként egy évet tölthetek a Georgia Tech (hosszan Georgia Institute of Technology) UCEP (University Center of Excellence for Photovoltaics) elnevezésű központjában. Ilyen csodaszép rövidítések hallatán(láttán) adódik a kérdés, hogy akkor pontosan mit is fogok csinálni. Nos, még magam sem tudom, de ígérem első dolgom lesz itt közzétenni, mihelyst bővebb információval rendelkezem az üggyel kapcsolatban. Az már most jól látható, hogy rengeteget fogok tudni itt tanulni, csak az nem világos még, hogy pontosan én hol jövök be a képbe, de mint már említettem, ezt igyekszem minél hamarabb kideríteni.
A központban - ahogy a neve is mutatja - napelemekkel foglalkoznak. Mégpedig olcsó napelemekkel, ami igen fontos tényező ebben a szektorban. Olcsó alapanyagból (elsősorban szilícium, és annak is a többkristályos - poly/multicrystal - változatából) igyekeznek minél nagyobb hatásfokú cellákat készíteni, amelyeket a helyszínen le is gyártanak. Talán az utóbbi a legnagyobb és leginkább szembetűnő különbség az otthoni és az itteni egyetemek között. Több tényező is közrejátszik valószínűleg abban, hogy otthon gyakorlatilag képtelenek vagyunk tartani a lépést a külföldi egyetemekkel; fontos tényező a pénz de butaság lenne mident az anyagi források hiányának számlájára írni, sajnos nem ilyen egyszerű a képlet. Nem szeretnék ebbe most komolyabban belemenni (a blog célja nem az otthoni és itteni helyzet összehasonlítása), inkább le is zárom most a témát, később úgyis foglalkozom majd bővebben ezzel a jelenséggel, és már most többet írtam róla, mint amennyit indulásként szándékoztam.

Ennyit az előzményekről, igyekszem a továbbiakban is minél gyakrabban új postokkal enyhíteni a hírekre éhes olvasótáborom olthatalan étvágyát! (ójeee)

No comments:

Post a Comment