Friday, November 27, 2009

Első napok II.

A képeim jóval előttem járnak, szóval itt az ideje, hogy felzárkózzak!

Legutóbb épp az egyetemre tartottam. Sikerült is egyből jó helyre keverednem, bár a távolságok felmérésével akadtak gondjaim. Általában egy térkép alapján nagyjából meg tudom ítélni, hogy mennyi időbe telik A-ból B-be eljutnom, és ez egészen addig így volt amíg Európában tartózkodtam, itt minimum 2-val kell szoroznom, mint utólag kiderült...

Szóval megérkezvén az UCEP-be hamar találkoztam is a konzulensemmel, Dr. Abasifreke Ebonggal. Nem, ő nem helyi születésű. Talán kameruni vagy ilyesmi lehet (a google szerint), még nem kérdeztem meg, mivel eléggé elfoglaltnak tűnt. Hogy azonnal bővítsem is a 'Hülyenevűek Minisztériumának' létszámát, a tanszékvezető nem más mint Dr. Ajeet Rohatgi; hozzá kell tenni, hogy igen komoly név a szakmában (akár mennyire is vicces). Ő szerintem indiai lehet, de majd kiderítem. A tanszéken ezen kívül amerikai, még több indiai, és még annál is több (dél-)koreai van. (pl a múltkor beültem Ajeet - maradjunk a keresztnévnél, a Dr. Rohatgi magyarul talán kevésbé hangzatos - egy órájára és a hallgatók több mint fele koreai volt...).

Gyorsan be is mutatkoztam mindenkinek, aki épp jelen volt, aki meg nem, az kör-email formájában értesülhetett érkezésemről. Azonnal adtak egy saját irodát(!), a saját gép még késik, de a héten szerintem az is meglesz. A szobám (najó, inkább csak szoba mintsem iroda, de akkor is) telefonjáról azt mondták azt hívok akit akarok; ekkor jeleztem, hogy akkor én neki is látnék (telefonálni), de nyilván elsősorban 'overseas' kimenő hívásaim lennének. Ezzel teljesen egyet is értettek, és mondták, hogy 'no para', ez nem tétel szóval fogjak csak neki nyugodtan, ne foglalkozzak ilyen apró dolgokkal mint telefonszámla.

Ezek után ismerkedtem meg Carla-val. Ő a részleg mindenese. Titkárnő, pénzügyi felelős, stb. Róla bővebben nemsoká.

Ja igen, itt mindenki vmi iszonyatosan kedves, már-már túlzottan is, de ez valószínűleg csak a számomra teljesen ismeretlen 'Southern hopitality' jelenségnek tudható be.

1 comment:

  1. igazán olvasmányos!

    a cliffhangerek meg ütősebbek, mint a lost-ban :)

    ReplyDelete